Navigeeri sisusse

Enne aplausi:
Mida ma õppisin 10 minutiga 500 inimese ees

Olen oma 20-aastase juhikarjääri jooksul esinenud lugematuid kordi. Olen seisnud nii koosolekuruumides, nõukogude ees kui ka suurematel lavadel. Võiks arvata, et iga järgmine esinemine on lihtsalt üks järjekordne väljakutse, kuid hiljutine kogemus Äripäeva juhtimiskonverentsil "Coaching 2025 – Vabadus" oli midagi täiesti uut.

Seekord ei pidanud ma rääkima turuosast või strateegiast. Ülesanne oli jagada väga isiklikku kogemuslugu – minu teekonnast juhina, koos selle õppetundide ja ka valusate taipamistega. See kõik 10 minutiga, enam kui 500 valdkonna tipptegija ees. Pinge oli teistsugune. Kuidas panna oma lugu elama nii, et see kõnetaks, inspireeriks ja pakuks kuulajale reaalset väärtust?

Tundsin, et vanadest harjumustest seekord ei piisa. Ettevalmistuseks otsustasin läbida Mart Kolditsa e-kursuse esinemisest. See oli teadlik samm, et värskendada oma tööriistakasti ja läheneda väljakutsele uue nurga alt. Ja see muutis palju.

Kaks peamist taipamist, mis muutsid mängu

Koolitus andis mulle mitmeid praktilisi tehnikaid, kuid kaks neist mõjutasid mind kõige sügavamalt:

1. Kuidas mahutada teekond 10 minutisse? Struktuur on kõik.

Kõige suurem väljakutse oli, kuidas panna oma lugu elama loogiliselt ja kaasahaaravalt nii lühikese ajaga. E-kursuse tehnikatele tuginedes ehitasin kõne üles kindla valemi järgi, mida igaüks saab kasutada:

  • Alusta ühest kesksest sõnumist. Enne esimese lause kirjutamist tuleb otsustada, mis on see üks mõte, mida sa tahad, et publik kaasa võtaks. Minu jaoks oli see idee, et väärtused võivad olla nii sild kui ka relv.
  • Ära räägi teooriat – jutusta lugusid läbi pöörete. Hea kõne on teekond, mis liigub läbi pöördepunktide. Ma ei rääkinud abstraktselt juhtimisest, vaid jagasin konkreetseid hetki oma karjäärist – vastutuse võtmist EMT-s ja head õppetundi Eesti Energias. Valem on lihtne: konkreetne lugu -> üldistav õppetund -> selge väide.
  • Loo terviklik raam. Kõne peab algama probleemiga ja lõppema lahendusega. Minu esitlus algas küsimusega (kuidas väärtustest saab relv) ja lõppes praktilise tööriistaga (3 palli skaala). Lõpp seoti tagasi algusega, mis andis loole selge ja meeldejääva raami.

See struktuur andis mulle kindlustunde, et minu lugu ei ole lihtsalt laialivalguv jutustus, vaid selge sõnumiga teekond.

2. Fookus endast väljapoole – eduka esinemise ja äristrateegia ühine alustala.

Teine, veelgi olulisem muutus toimus minu mõtteviisis. Otsustasin juba enne lavale minekut, et ma ei keskendu sellele, kuidas ma esinejana paistan, vaid sellele, millist väärtust ma publikule loon. See lihtne nihe vähendas ärevust ja lasi mul päriselt kohal olla. Täpselt sama põhimõte on mul olnud ka töö keskmes ärikonsultatsioonides. Parimad strateegiad ei sünni mitte konsultandi tarkusest, vaid sügavast keskendumisest kliendi ärile, tema reaalsetele väljakutsetele ja eesmärkidele. Fookus publiku või kliendile väärtuse loomisel on see, mis tagab alati kõige võimsama tulemuse.

Teooriast praktikasse  ja tulemustesse

Tänu nendele ja paljudele teistele tööriistadele tundsin end laval kindlamalt kui kunagi varem. Ma ei esitanud lihtsalt teksti, vaid jagasin lugu, mis oli loogiliselt ja emotsionaalselt üles ehitatud. Sain publikult suurepärast tagasisidet ja mis kõige olulisem – tundsin ise, et sõnum jõudis kohale.

See kogemus kinnitas minu sügavat veendumust, et hea kommunikatsioon on iga eduka juhi vundament. Olgu tegu laval esinemise, tiimi kaasamise või keerulise tagasiside andmisega – selgelt struktureeritud ja empaatiline sõnum on see, mis loob sildasid ja viib tulemusteni.

Kas soovid oma esinemis- ja suhtlusoskused viia uuele tasemele?

Mul on siiralt hea meel jagada tööriistu, mis aitasid mind. Valmistasin oma teekonnast ja kogemusest põhjaliku case study.
Loe detailset case study't, mis valmis koostöös koolituse läbiviijatega Anonymus Presentersist.

Link: Case Study: Lavakogemus 500 inimese ees peetud kõnest

Kui tunned, et soovid neid teemasid arutada personaalsemalt või oma meeskonna kontekstis, siis võta minuga ühendust. Vaatame koos, kuidas sinu sõnumid võiksid veelgi võimsamalt kõlada.

Küpsiste eelistused

Parima veebikülastuse pakkumiseks kasutame küpsiseid. Vaikimisi nõustub teie veebilehitseja nendega. Soovi korral saate oma eelistusi muuta.
Privaatsuspoliitika | Küpsisepoliitika

Vaata valikuid Peida valikud